From Couch to 5k – finalul celei de-a doua serii de antrenamente

“Nu pot alerga mai mult de 500m”

“Nu am rezistenta”

“Nu ma atrage sa alerg fara un scop”

“Nici in liceu nu eram bun(a) la rezistenta”

Daca macar una dintre ideile de mai sus ti-a trecut prin minte, s-ar putea ca alergarea sa nu fie pentru tine.

Sau s-ar putea doar sa nu fi gasit modalitatea de a te indragosti de alergare.

Cel mai usor mod de a ajunge sa apreciezi alergarea este sa…mergi mult.

Participantii de anul acesta al programului CRC de tip Couch to 5k au descoperit acest mic secret si acum pot alerga fara oprire 5km. Si o fac cu mare placere!

Programul pe care il urmam este gratuit si il gasiti pe site-ul: http://www.sparkpeople.com/

Acesta este chiar programul pe care l-am urmat eu acum peste 2 ani pentru a trece peste pragul de 2-3 minute alergate si a putea sa alerg prima mea cursa de 5km. Intre timp am reusit sa termin cateva curse de 10km si chiar si doua de semimaraton. Asa ca va pot spune din proprie experienta ca programul functioneaza excelent si ca poti trece de la dispret la drag de alergare.

Si v-o pot demonstra si participantii la a doua tura de Couch to5k a CRC, care au urmat timp de 8 saptamani un program ce a crescut treptat numarul de minute alergate si le-a scazut pe cele merse pana cand, la proba finala, niciunul nu a facut pauze de mers si a dus distanta de 5km pana la capat.

Multi dintre ei au inceput cu multe indoieli, obosind dupa primul minut de alergare pe care il cere prima saptamana de antrenament, dar au avut puterea si ambitia de a respecta programul in lunile caniculare de vara, de a se prezenta la antrenament de 3 ori pe saptamana, de a face incalzirea si stretchingul de final si de a descoperi, incet-incet, ca acest program extrem de accesibil le-a crescut rezistenta de la saptamana la saptamana.

received_876298095740988

Si au reusit sa alerge cei 5 km intr-o zi extrem de calda de vara. Si, drept rasplata, au primit un mic carboloading din partea clubului de alergare: un tort care le sarbatoreste reusita.

20150725_091422

Nu trebuie sa ma credeti pe mine pe cuvant, iata cateva dintre declaratiile lor dupa terminarea programului:

Livia: “A fost un program super! Faptul ca la final am putut alerga 5 km intr-un timp acceptabil, pentru mine a fost foarte motivant dar m-a si surprins intr-un mod foarte placut.

La inceputul programului abia puteam alerga 2 minute si acum sa alerg peste 30 min fara intrerupere, e o realizare.

Cred ca programul acesta e potrivit oricui, indiferent de pregatirea fizica, importanta e dorinta de miscare si sustinerea pe care o primesti de la intregul grup.

Multumesc Miha, Craiova Running Club si intregului grup de noi ALERGATORI πŸ™‚

Georgiana: “5 km – la inceput o utopie, acum dupa cursa o realitate cu care ma simt mandra si increzatoare pentru utmatorul pas. Acest program m-a facut sa-mi placa sa fac miscare, sa inteleg importanta ei si sa-mi autodepasesc limitele.

Concluzie: super initiativa, super antrenor, super gasca!

Multumesc, Craiova Running Club!”

Oana: “Am inceput programul destul de neincrezatoare ca voi reusi sa tin pasul sau ca la final voi alerga 5 km.
Incercasem de cateva ori sa alerg, dar mi se paruse mult prea greu, si faptul ca nu reuseam sa imi controlez respiratia, ma descurajase si ma facuse sa renunt de fiecare data.
Tot eu eram cea care alerga si acum, si tot aceleasi limite incercam sa mi le depasesc, dar totul parea mult mai usor .
Parea mai usor pentru ca era mai usor.
Poate pentru ca niciun antrenament nu incepea fara incalzire, poate pentru ca era cineva care sa imi corecteze alergarea, pozitia corpului sau sa imi dea sfaturi cum ar trebui sa respir si de ce ma doare unde ma doare sau poate doar sa ma incurajeze si sa ma faca sa constientizez ca evoluez cu fiecare antrenament.
Poate faptul ca nu eram singura in aceasta incercare si ca intotdeauna mai era cineva care alerga langa mine, care ca si mine, isi dorea sa auda : “Mergeeeem!!!” πŸ™‚
Oricare ar fi fost motivele, pentru mine “ASA” a fost mai usor.
Multumesc!

Viorel: “Am mai alergat si inainte, cand la sala pe banda, cand prin parc. Reuseam sa alerg cat de cat mai taras mai grapis chiar si 5km, dar alergam asa cum stiam eu fara sa-mi zica cineva daca faceam bine ce faceam pe acolo sau daca imi zicea ori uitam ori cand puneam in practica nu-mi prea iesea si tot incorect alergam. Am incercat sa ma antrenez pentru 10km si poate intr-un final ajungeam sa-i fac dar decat sa-i fac incorect asa cum ii faceam deja pe cei 5 am preferat sa particip la programul de incepatori pentru a-mi corecta un pic tinuta. Odata cu tinuta a venita si respiratia care cred ca e cea mai importanta, facuta asa cum trebuie mi-a crescut destul de mult anduranta. Adica doua inspiratii doua exiratii. Si odata cu respiratia a venit si rezistenta si viteza. Nu sunt vreun alergator extraordinar dar mult mai bun decat inainte de program. Mersi Miha, mersi Cosmin, mersi Craiova Running Club πŸ™‚

Ramona: Craiova Running Club,Β ne-ati oferit posibilitatea de a prinde putin din acest “microb” , faceti acest lucru voluntar si benevol ,cu grija, atentie si rabdare pentru fiecare in parte si pentru asta va multumim, meritati tot respectul nostru!”

 

Daca aceste marturii v-au convins sau daca deja ati incercat cateva dintre antrenamentele noastre , dar vremea prea calda sau perioada vacantelor v-a facut sa renuntati, va asteptam cu drag la urmatoarea serie Couch to 5k!

Referinte:

http://www.sparkpeople.com/myspark/training-program.asp?p=6

_______________________________________________________________________

Articol scris de Mihaela Draniceanu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *